петък, 8 юли 2016 г.

Момичето, което живееше в книгите за Саймън Сноу- "Фенка", Рейнбоу Роуъл


Хари Потър“ беше и е вселена за цяло едно поколение, включително и за мен. Истински феномен, който накара света да мърмори „Експелиармус“ и да се чуди как ще свърши историята за момчето-магьосник. Мнозина пораснаха с Хари, а поне за мен, последната книга сложи началото на пълнолетието ми. Бях откровена луда фенка на Хари и въпреки че не съм писала фикове за него, напълно разбирам увлечението на Кат по нейния Саймън Сноу.

      Сноу е млад магьосник, чиято майка е починала, а той учи в магическо училище. Вероятно Рейнбоу Роуъл нарочно е използвала герой, за да напомни на читателите си огромния хайп покрай Хари Потър и да го направи по-реалистичен и важен за Кат. Защото Кат е толкова голяма фенка на Саймън Сноу, че има хиляди последователи, които четат историята й и моето вманиачаване по Хари Потър прилича на обикновена симпатия към хубава книга. Тя облича дрехи с лика на Саймън. Пише непрекъснато за него и може би дотолкова се е вглъбила в неговия свят, че си няма свой. Или просто нейния свят се нарича „Саймън Сноу“. 
 
Кат не е сама в увлечението си. Нейната сестра-близначка Рен също пише с нея, но заминавайки за колежа, Кат остава сама със своя Саймън. Нищо не е както вкъщи, сестра й я избягва, съквартирантката й се държи с раздразнение около нея, а тя самата се храни предимно с вафли, защото се страхува да излезе навън и да потърси столовата. Приключението наречено „колеж“ е на път да се превърне в занимание самотно, докато Кат не започва да посещава часовете по творческо писане.

       Доколко е добра в писането, в общуването с хората и каква е причината тя да крие всичко в себе си- това са проблемите, които възникват пред нашата Кат. Отчуждението на сестра й придобива грозни размери, дотолкова, че Кат започва да разчита само на съквартирантката си и бившето й гадже, за да се социализира в колежа. Тук е момента да добавя, че любовната история в книгата леко ме изненада, аз имах различни очаквания, но въпреки това съм много доволна.

      Книгата е забавна, интересна, прочетох я за два дни и ми хареса. Идеалното лятно четиво, но може да те накара да се замислиш доколко е важно семейството за теб самия и как може би дребни неща могат да те спасят от това, което си или може да бъдеш. „Фенка“ е книга за малките неща, които правят света голям, интересен и важен, а всички знаем, че малките неща строят пътя на голямото щастие.

Няма коментари:

Публикуване на коментар